HTML

Friss topikok

  • Consult: Kedves VállalkozásDoktor! Örömömre szolgált, hogy megtiszteltél soraim olvasásával. Valóban a szer... (2012.02.15. 15:52) Válság! De hol?
  • VállalkozásDoktor™: Azt, hogy egyetértek, lassan már kihagyom... Egy apróságot hadd tegyek ehhez hozzá: Az utolsó előt... (2012.01.12. 18:51) 4.21

Linkblog

ZAREX

Cégünk két évtizede foglalkozik vállalati növekedési és franchise tanácsadással. Ezalatt az idő alatt, több mint félezer partnerrel dolgozott, melyek között voltak óriás vállalatokat és kis méretű cégek is. Ezen ügyfelek, voltak válságos és szárnyaló helyzetben is. 20 év tapasztalata az, hogy bárhonnan is építkeztek, mindig a megalapozott és tudatosan végrehajtott stratégia vitte őket tovább a következő lépcsőfokra. Ezeket a tapasztalatokat felhasználva írjuk ezt a blogot.

2011.05.26. 20:30 consult

4.21

Címkék: növekedés válságkezelés portfolio blogger

A szám, egy felmérés szerint azon kisvállalkozások csoportját jelzi, akik a válságos idők ellenére is növekedni tudtak. Mégis hogyan? A napokban egy cikket olvastam a neten, amit szeretnék megosztani a Tisztelt olvasókkkal.

A cikk a gazdaságpolitika és a válság a vállalkozások működésére gyakorolt hatását mutatta be. Egy felmérésen alapult, melynek főbb mutatóit az alábbi kördiagramm tartalmazza:
 
 
Sajnos a számok napjaink valóságát, mégpedig szomorú valóságát mutatják. A válság hatására a felmérésbe vont vállalkozások 36,62%-a szenvedett el jelentős forgalomcsökkenést. Sokkal rosszabb azonban, hogy a vizsgálatba vont vállalkozások 39,44%-ánál a válság negatív hatása alapjaiban veszélyezteti a működést.
 
Ezek az adatok véleményem szerint jól reprezentálják a kisebb vállalkozások körében tapasztalható helyzetet. Nem véletlen az álatlánosan tapasztalható rossz hangulat. Nem jó ilyen témákkal foglalkozni, sokkal érdekesebb sikerekről beszámolni.
 
Ez adta az ötletet a felvetésre, hogy a cikk nem említet egy bizonyos 4,21%-ot reprezentáló kis csoportot.
Azokról a kisvállalkozásokról van szó, amelyek e válságos időkben is növekedni tudtak.

Vajon egy kis bekezdés erejéig miért nem kerültek megemlítésre? Vajon az ő esetükben a piaci helyzet romlása miért nem gyakorolt negatív hatást tevékenységükre?

Vajon az ő környezetükben nem tapasztalható a felgyorsult műszaki – gazdasági fejlődés, mellyel nehéz – egyes hangadók szerint lehetetlen – lépést tartani?

Miután konkrét ismeretekkel nem rendelkezem, csak feltételezem, hogy a válságos helyzetre jellemző minden ok fennállt az ő esetükben is. Kisvállalkozásokról lévén szó talán olyan piaci szegmensben tevékenykedtek, amelyet kevésbé érintett a válság. Speciális terület az övéké, amely a külső hatásoktól kevésbé érintett? Nem tudom van-e ilyen egyáltalán...

Mégis a megkérdezett vállalkozások egy – nem túl nagy – része növekedni tudott. Az a bizonyos 4,21%!
 
 

Feltételezem a felmérésnek nem ez volt a célja, de ezek bemutatása lehetne egy igazán "jó" dolog. Feltárni hogyan, mi módon, milyen eszközök révén sikerült fejlődni az ismert körülmények között.

Válság esetén a vállalkozások legnagyobb része visszafogja kiadásait, elhalasztja különböző fejlesztéseit, nem emeli a dolgozók bérét. Vagy nem végez el olyan szolgáltatásokat, amelyeket nélkülőzhetőnek tart.

Vélelmezem, hogy ezek a vállalkozások ennél többet tettek, és feltételezek néhány dolgot:
 

  • jó és stratégiai gondolkodással rendelkező vezetéssel rendelkeztek,
  • jól képzett, megfelelően motivált munkaerőt alkalmaztak,
  • a piaci versenyben jó termékkel, szolgáltatással vettek részt,
  • stabil gazdálkodást folytattak, nem voltak pénzügyi problémáik,
  • hatékonyságuk az átlagosnál jobb volt

 

Tekintve, hogy  konkrétumokat nem tudok, sokáig lehetne sorolni azon elemeket, amelyek válságos időkben segíthetnek. Nem vitatom, hogy ezek az egyes vállalkozások belső tényezőin alapulnak. Meggyőződésem azonban, hogy ezeken minden vállalkozás tud változtatni, javítani. A külső tényezőkön azonban, főleg kis- és közepes vállalkozások esetében nem valószínű. Természetesen nem kívánom a külső tényezők szerepét csökkenteni, főleg nem a hazai gazdaságban. Az egyetlen és legfontosabb kérdés azonban az, hogy a vállalkozás mástól várja sorsa jobbra fordulását, vagy maga is tesz érte?

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://zarex.blog.hu/api/trackback/id/tr1002935123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

VállalkozásDoktor™ 2012.01.12. 18:51:13

Azt, hogy egyetértek, lassan már kihagyom...
Egy apróságot hadd tegyek ehhez hozzá: Az utolsó előtti bekezdés felsorolásában szerepel a "jó termék/szolgáltatás/". Ez egyszerűen azt jelenti, hogy a termékfejlesztés piackutatással kezdődött, és értékesítés-orientált.
Azonnal hozzáteszem, hogy a piackutatás sem igényel sok pénzt, sem az értékesítés-orientáltság. Mindkettő alapvetően szemlélet kérdése, és az értékteremtés legfőbb elemei. Valójában ez az, amiért a vállalkozó extraprofitot érdemel.
süti beállítások módosítása